HTT in het nieuws

Meezingen met Hoekse Tranentrekkers

Bron:
De Hoekse Krant
Foto:
PR
De Hoekse Tranentrekkers (HTT) hebben op zaterdag 14 oktober een herfstconcert gegeven in het Huis van de Wijk de Hoekstee, met m.m.v. van de Plengers en als gast Mezzosopraan Lotte Bovi onder algehele leiding van Paula van Wanrooy.

Iedereen kon meezingen met de Hoekse Tranentrekkers. (Foto: PR)

De zaal was goed gevuld en voor eenieder was er een meezingboekje beschikbaar, hier werd gretig gebruik van gemaakt. Dus iedereen kon meezingen.

Voor de pauze werd als eerste het lied gezongen van ‘Hallo Allemaal’ tot herkenbare liederen en als laatste voor de pauze het favoriete lied van Marco Schuitenmaker ‘De Engelbewaarder’. De liederen werd niet alleen door koorleden gezongen maar ook door solisten en Mezzosopraan.

Na de pauze was het wederom een feest van liedjes, het eerste lied van ‘Uit mijn bol’ van Andre Hazes via ‘The Fields’ een van de bekendste Ierse protestliederen, en op het lied ‘De Hoek van Holland’ werd een act opgevoerd in badpak en regenpak (het was inmiddels herfst) aan strand met klapstoel. Er werd niet alleen gezongen, maar ook gedanst Het voorlaatste lied van het swingende ‘Mexico’ met de enorme hoge muzikale uithalen, gezongen door Mezzosopraan Lotte Bovi, was een kippenvel moment.

Na het dankwoord van de voorzitter werd de avond rond 21.45 uur afgesloten met het bekende lied ‘You’ll Never Walk Alone’ en dat door het publiek uit volle borst werd meegezongen.

Het publiek was zeer onder de indruk, en het enthousiasme spatte ervan af. Niet alleen op ons gevarieerd repertoire maar ook de inbreng van het koor, de solisten en de gast Mezzosopraan waren duidelijk extra gemotiveerd om het publiek te laten horen wat ze kunnen. Maar last but not least Paula van Wanrooy, die er toch weer voor gezorgd heeft dat het Koor, de Plengers en de gast Mezzosopraan, tot deze prestatie zijn gekomen.

Het was een geslaagde avond, die mede mogelijk is gemaakt door een financiële bijdrage uit het “bewonersinitiatief Opzoomermee”. De HTT heeft bewezen nog springlevend te zijn, twijfel niet en meldt u zich bij deze vereniging.

De avond was omgevlogen. Na afloop was er nog een gezellig samen in de foyer. Voor wie deze gezellige muzikale avond heeft gemist zien wij u graag op de kerst meezingavond op 18 december 2023 in het Huis van de Wijk de Hoekstee.